Suutarin lapsella on sittenkin kengät

Innolink Research toteutti asiakkailleen vuonna 2016 yhteensä yli 500 tutkimus- ja konsultointiprojektia. Vaikka näistä suuri osa liittyy asiakaskokemuksen mittaamiseen sekä kehittämiseen, ja olemme monella tapaa tämän tiedon aallonharjalla, ei ole itsestäänselvyys, että olemme tietoisia ja kuuntelemme aktiivisesti, mitä asiakkaamme meistä ajattelevat.

Strategiassa visiomme 2020 on olla markkinoiden paras tiedolla johtamisen konsulttitalo. Keskeinen arvomme on tuottaa asiakkaalle paras mahdollinen asiakaskokemus sekä selkeää lisäarvoa heidän liiketoiminnalleen.

Vaikka toimintaperiaatteemme on asiakas ensin, haluamme myös omalla esimerkillämme näyttää suuntaa.

Millaiset kengät?

Yhtenä osana asiakaskokemuksen mittausta toteutamme jatkuvaa projektiseurantaa, jossa projektin päättyessä itsearvioimme projektin onnistumisen. Samalla asiakas pääsee antamaan palautetta toiminnastamme. Kuten asiakkaillemme opetamme, olennaista tämän tyylisessä mittaamisessa on se, että arviointi tapahtuu mahdollisimman lähellä itse tapahtumaa, käyttökokemus on miellyttävä, sisältö on tiivistetty olennaiseen ja raportointi on tarkoituksenmukainen ja reaaliaikainen. Vuonna 2016 päivitimme oman kyselymme uuden strategiamme tavoitteiden mukaiseksi.

Tuloksista:

97 prosenttia Innolinkin asiakkaista koki yhteistyön tuoneen lisäarvoa toimintaan.

99 prosenttia on jo suositellut tai olisi valmis suosittelemaan Innolinkkiä.

99 prosenttia arvioi yhteistyön sujuvuuden melko tai erittäin hyväksi.

Olemme erittäin ylpeitä näistä tuloksista. Samalla saimme arvokasta tietoa asiakkailtamme, miten voimme edelleen kehittää toimintaamme. Erityisesti aiomme kuluvana vuonna panostaa asiakasyritystemme tarpeiden entistä syvällisempään ymmärtämiseen, koska uskomme, että tiedossa on menestys jatkossakin.

Entäpä yleensä se haastavin vaihe - tulosten hyödyntäminen ja jalkauttaminen?

Asiakaskokemuksella johtaminen tarkoittaa meillä sekä strategisia että operatiivisa toimenpiteitä, joita toteutamme muun muassa seuraavasti:

Hyvän asiakaskokemuksen ylläpito ja kehittäminen ei onnistu ilman motivoituneita ja osaavia työntekijöitä. Esimerkiksi projektipäälliköitä.

Kysy lisää

Pekka Vuorela


Email: pekka.vuorela@innolink.fi
Puh: +358 50 571 8804