Tinkimättömyys pitää myynnin tikissä




Tuukka Suoniemi tunnetaan tinkimättömänä liiketoimintajohtajana, jonka intohimona on kehittää Innolinkin myyntiprosessia jatkuvasti paremmaksi.

”Asiakaskohtaamisissa pitää löytyä sekä herkkyyttä, rohkeutta että luovuutta. Itseään toistava luukutusmyynti ei enää toimi, vaan myynniltä vaaditaan yhä enemmän suunnitelmallisuutta ja asiakkaan asemaan asettumista”, Tuukka tiivistää.

Kaiken lähtökohtana on asiakkaan profiilin ja tarpeiden ymmärtäminen. Syvällinen asiakassuhde puolestaan auttaa saavuttamaan päämäärän – aidon lisäarvon tuottamisen asiakkaalle.

Myyjien tulee tehdä kotiläksynsä hyvin ja olla valmistautunut jokaista kohtaamista varten. Nykyään yritysten kotisivut ja niin firmojen kuin päättäjien sosiaalisen median profiilit tuottavat arvokasta ymmärrystä, jota on mahdollista hyödyntää asiakkaan tarpeiden hahmottamisessa. Niin ikään pinnalla olevat trendejä ja hiljaisia signaaleja on fiksua soveltaa myös myynnin tukena.

”Tuloksekkaan myynnin kannalta on tärkeää ymmärtää asiakkaan lähtötilanne ja odotukset. Mihin kysymyksiin asiakas kaipaa vastauksia ja mihin asioihin halutaan muutosta? Asiakassuhde on luottamussuhde, joka syntyy toimivan yhteistyön tuloksena”, Tuukka järkeilee.

Tuukan mielestä onkin ensiarvoisen olennaista nähdä vaivaa asiakkaan toiveiden ja huolien ymmärtämiseksi. Puhutteleeko ostajapuolta turvallisuus, innovointi, johtaminen vai inhimilliset asiat ja mitkä ovat tepsivät vaikuttamisen avaimet missäkin tilanteessa?

”Kun pitää tavoitteista kiinni ja painaa hommia pitkäjänteisesti asiakkaan tarpeita aidosti kuunnellen, syntyy väistämättä tulosta”, kannustaa Tuukka tinkimättömälle tyylilleen uskollisena.

Kysy lisää

Tuukka Suoniemi


Email: tuukka.suoniemi@innolink.fi
Puh: +358 50 405 9145