All Eyes on Glass - voitto Glass Performance Days 2017 -tapahtuman kilpailutuksessa

 

Glaston järjesti Glass Performance Days -konferenssin (GPD) ensimmäisen kerran vuonna 1992. Ajatuksena oli luoda  lasiteollisuuden toimijoille yhteinen foorumi, jossa  olisi mahdollisuus verkostoitua ja jakaa tietoa. Vuosien myötä GPD:stä on muodostunut lasiteollisuuden merkittävin kansainvälinen konferenssi. Päätapahtuma, GPD Finland kokoaa lasialan toimijat Tampereelle joka toinen vuosi.  Lisäksi pienempiä tapahtumia järjestetään vuosittain useissa eri maanosissa. Vuonna 2017 vietetään GPD:n 25-vuotisjuhlavuotta.  

Glaston järjesti juhlavuoden graafisen ilmeen suunnittelusta julistekilpailun, ja Innolink Agency (ent. Mainoskenttä) vei voiton vangitsevalla ja erilaisella työllä. 

– Kun kävimme ehdotuksia sisäisesti läpi, me kaikki valitsimme spontaanisti saman julisteen. Siinä on aivan uutta ajatusta, jollaista meidän alallamme ei ole ennen nähty, kertoo viestintäpäällikkö Katriina Istolahti Glastonilta. 

Innolink Agencyn viestintä- ja suunnittelujohtaja Sari Lehtonen-Lammi arvostaa perinteistä julistekilpailua kumppanin valintatapana.

– Julisteesta näkee heti, miten ajatus toimii. Visuaalisen idean täytyy aueta katsojalle niin tulitikkurasian kantena kuin mainoslakanana, Lehtonen-Lammi toteaa.

– Olen ylpeä meidän tiimistä. Ehdotuksessamme näkyy yhteen kuvaan kiteytettynä perehtyneisyytemme asiakkaan liiketoimintaan ja tapahtuman konseptiin sekä visio tulevasta.

Katriina Istolahden mukaan juliste inspiroi heti pohtimaan eri käyttömahdollisuuksia.