PowerParkissa asiakas on kuningas

PowerPark on monilla mittareilla mitattuna edelläkävijä, joka haluaa jatkuvasti panostaa yrityksensä kehittämiseen. Yksi tärkeimmistä PowerParkin kehityskohteista on asiakaspalvelu.

Niin positiiviset kuin negatiiviset asiakaspalvelukokemukset jäävät asiakkaiden mieleen ja muokkaavat koko yrityksen brändimielikuvaa. Useimmiten syy huonoon asiakaspalveluun johtuu nimenomaan siitä, että henkilöstön perehdytys tehtävään ja asiakaspalveluun on jäänyt joko kokonaan tekemättä tai siihen ei ole tarpeeksi panostettu. Panostuksen puute on toisaalta ymmärrettävää tämän päivän hektisessä yritysmaailmassa. Olisi kuitenkin syytä pohtia, paljonko huono asiakaspalvelu tulee maksamaan yritykselle.

”Asiakaspalvelu on tärkeä kilpailuvalttimme, mutta myös suuri haaste, sillä työvoima koostuu nuorista henkilöistä, joille osalle PowerPark saattaa olla aivan ensimmäinen kesätyöpaikka. PowerPark työllistää kesäkaudelle yli 400 kesätyöntekijää, jotka ovat iältään 15-75-vuotiaita. Parhaat työntekijät valitaan tietenkin aina uudestaan eli uusia työntekijöitä tästä porukasta on hieman reilu puolet”, valottaa PowerParkin kassapäällikkö Pia Sissala.

Sissala kertoo, että PowerPark on valittu viisi kertaa Suomen arvostetuimmaksi vapaa-ajankeskukseksi. ”Pidämme tätä tunnustusta erittäin suuressa arvossa, koska valinnan tekevät asiakkaat. Olemme saavuttaneet ykköspaikan kovalla työllä ja tavoitteenamme on nyt edelleen pitää tuo paikka hallussamme. Haluamme panostaa asiakaspalveluun entistä enemmän ja tästä syystä aloitimme yhteistyön Innolinkin kanssa”, Sissala mainitsee.

Ennen tulevaa kesäsesonkia Innolinkin HR-asiantuntija Karita Alanko suunnitteli PowerParkille kohdistetun asiakaspalvelukoulutuksen, joka toteutettiin toukokuussa. ”Innolinkin tuotteista löytyy monenlaista koulutustarjontaa, jotka räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden mukaan. Yritykset panostavat selkeästi juuri myyntiin ja asiakaspalveluun, mikäli haluavat pysyä kovassa kilpailussa mukana", Alanko kertoo.

”PowerParkissa vierailee kauden aikana yli 400 000 kävijää eli paine asiakaspalvelun onnistumisessa on todella suuri. Lisäsimme tänä vuonna asiakaspalvelukoulutuksen osuutta perehdyttämisessä ja koulutuksesta jäi erittäin positiiviset tunnelmat. Syksy näyttää, miten onnistuimme asiakaspalvelutason parantamisessa, mutta lähtökohdat uuteen kauteen ovat erittäin hyvät. Nyt toivomme, että säät suosivat ja pääsemme nauttimaan pilvipoutaisesta, lämpimästä ja vilkkaasta huvipuistokesästä!”, Sissala tunnelmoi.

Tämän kauden uutuuksia PowerParkissa ovat minigolfrata sekä Joyride-vuoristoradan virtuaalilasit. Myös mökkimajoitusta on tulossa lisää ja tärkeimpänä uutuutena on yhteistyö VR:n kanssa. Kesän aikana juna pysähtyy jo aiemmin lakkautetulla Härmän asemalla, joten kulkuyhteydet PowerParkiin paranevat hurjasti. Härmän asemalta on bussikuljetus perille eli päivämatka PowerParkiin onnistuu nyt kauempaakin.

PowerParkin tapaus osoittaa, että asiakaspalvelun kehittäminen vaatii konkreettista työtä ja panostusta, jotta yritys voi uskottavasti todeta asiakkaan olevan kuningas.