TOAS: Vastaus tuhansiin kysymyksiin

 

TOASilla ja Innolinkillä on pitkä yhteistyöhistoria tamperelaisten opiskelijoiden vuokra-asuntopalveluiden kehittämisessä. Innolink Research tekee TOASille vuosittain kehittämistutkimuksen, jossa keskitytään eri teemoihin aina sen mukaan, mikä TOASin palvelukonseptin osa-alue kaipaa erityistä huomiota.

­– Asiakkaan tavoitteet määrittävät sen, minkälaista tutkimusinformaatiota tarvitaan lisää. Innolink Researchin rooli on kertoa, millainen tutkimus palvelee asiakasta parhaiten tavoitteiden täyttymiseksi, kertoo Researchin liiketoimintajohtaja Tuukka Suoniemi.

TOASilla on n. 6 400 asuntoa ja keskimäärin 7 500 vuokrasopimusta. Palveltavia asiakkaita siis riittää, ja toimiva tiedonvälitys on tärkeä osa sujuvaa asiakaspalvelua. Viimeisin Researchin tutkimustuloksista seurannut toimenpide oli TOASin kotisivu-uudistus, jonka toteutti Innolink Agency.

Kotisivu-uudistus tehosti asiakaspalvelua

TOASin nettisivuilla on runsaasti tietoa vuokra-asunnoista, niiden varusteluista ja vuokraamisen käytännöistä.

– Kotisivu-uudistuksessa tietomäärää yksinkertaistettiin. Aikaisemmin samat asiat toistuivat useassa paikassa. Vaikuttaa siltä, että uuden lukukauden alettua opiskelijoilta on tullut vähemmän kysymyksiä. Tieto löytyy siis entistä helpommin netistä, kertoo TOASin asiakaspalvelupäällikkö Pia Ylimäki.

Uusilla kotisivuilla on haluttu nostaa esiin ajankohtaisia asioita ja helpottaa tiedonhakua sekä uusille että jo olemassa oleville asukkaille. Sisällön haluttiin lisäksi päivittyvän säännöllisesti. Kämppäkivaa-osiossa sisältöä tuottaa neljä TOASin asukasbloggaajaa. Sosiaalista mediaa, kuten Facebookia ja Instagramia päivittävät TOASin viestintä ja Innolink Agency yhteisvoimin.

TOASin uudet ja raikkaat, kohderyhmänsä näköiset kotisivut elävät mukana asiakkaidensa arjessa ja ovat hyvä esimerkki kokonaisvaltaisesta sähköisestä asiakaspalvelusta.