Blogi
Tiedote
Tutkimuspalvelut
Mikä vetää asukkaita tiettyyn kaupunkiin?
Mitä arvelet oman kotikaupunkisi vetovoimaisuudesta? Onko se imagoltaan vireä, turvallinen tai omaleimainen? Innolink toteuttaa 57:lle seutukaupungille vetovoimatutkimuksen keväällä 2022. Seutukaupunkiverkosto ja kukin seutukaupunki saa tulosten avulla arvokasta tietoa vetovoimatekijöistä sekä saa osviittaa siihen, kuinka kunkin seutukaupungin elinvoimaisutta voitaisiin kehittää. Tutkimus on jatkoa 2019 totetutetulle laajalle tutkimuskokonaisuudelle ja tuloksia vertaillaankin soveltuvin osin.
Blogi
Tutkimuspalvelut
Data lisää tuskaa?
Johto tarvitsee helposti hyödynnettävää tietoa päätöstensä tueksi, mutta tiedon tuottaminen on hidasta, vaikeaa ja työvoimaintensiivistä. Matka datan alkulähteen ja koontinäytön välillä voi tuottaa ylitsepääsemättömältä tuntuvia haasteita. Ota data haltuun nykyaikaisten prosessien ja teknologioiden avulla. Data-alustaoppaaseen tutustuminen yhdessä asiantuntijoidemme kanssa auttaa sinua ja organisaatiotasi hahmottamaan tarvittavia toimenpiteitä.
Haastattelu
Tutkimuspalvelut
Tiedolla Johtaja 2021 -henkilövoittaja: Hannes Vickholm
Julkistimme jo kolmatta kertaa Suomessa 28.10.2021 inspiroivimmat tiedolla johtajat henkilö- ja organisaatiokategorioissa. Tiedolla Johtaja 2021 -henkilökategorian voitti Hannes Vickholm (Metsä Group/Metsä Forest). Tutustu haastatteluun!
Haastattelu
Tutkimuspalvelut
Tiedolla Johtaja 2021 -organisaatiovoittaja: Mandatum Life
Julkistimme jo kolmatta kertaa Suomessa 28.10.2021 inspiroivimmat tiedolla johtajat henkilö- ja organisaatiokategorioissa. Tiedolla Johtaja 2021 -organisaatiokategorian voitti Mandatum Life. Lue mitä palkinnon Madatum Lifen edustajana vastaanottanut johtaja Teemu Kantelinen kollegoidensa kanssa vastaa kysymyksiimme.
Blogi
Tutkimuspalvelut
Uutta öljyä tietojohtamisen rattaisiin datastrategian avulla
Maailmassa syntyy yhden päivän aikana yli 120 exabittiä uutta dataa. Määrä vastaa yli 55 miljoonaa DVD-levyä. Racountorin[1] ennusteen mukaan vuoteen 2025 mennessä määrä lähes nelinkertaistuu tuosta. Koska dataa generoituu kasvavalla vauhdilla ja datan analysointiin ja hyödyntämiseen käytettävä välineistö kehittyy mukana, vain ne yritykset selviävät ja kukoistavat, jotka kykenevät ottamaan datan hyötykäyttöön?
Blogi
Tutkimuspalvelut
Hinta- ja tuoteoptimointi markkinatutkimuksen keinoin
Analytiikan menetelmiä hyödyntäen pystymme optimoimaan tuotekehityksen ja lanseerauksen huomioiden kuluttajien mieltymykset. Voimme valita kuluttajien mielestä parhaat ominaisuudet, jotka tuottavat parhaan myynnin sekä tuoteperheen, jossa tuotteet täydentävät toisiaan ja syövät mahdollisimman vähän toistensa myyntiä. Ennen kaikkea voimme laskea kuluttajien mieltymysten perusteella, kuinka paljon tuotteet tulevat myymään ja mikä on hankkeen tuotto-odotus.
Blogi
Tutkimuspalvelut
Tiedolla johtaminen auttaa lisäämään sosiaalista tasa-arvoisuutta
Kestävän kehityksen -blogisarjamme toisessa osassa keskustellaan sosiaalisesta kestävyydestä ja segregaatiosta sekä nostetaan esille muutamia ehdotuksia kestävän kehityksen tiedolla johtamiseen.
Blogi
Tutkimuspalvelut
Miten tiedolla johtamalla voidaan tukea hallittua kestävää kehitystä kunnissa?
Kestävän kehityksen -blogisarjamme ensimmäisessä osassa pureudutaan suomalaisten kuntien kestävän kehityksen tavoitteisiin, onnistumisiin, haasteisiin ja tiedolla johtamisen ratkaisuihin.
Blogi
Tutkimuspalvelut
Bränditutkimuksen mahdollisuudet tiedolla johtamisen työkaluna
Keskustelemme Innolinkilla kaksiosaisessa blogisarjassa bränditutkimuksesta strategisen tiedolla johtamisen työkaluna. Osa 2. Bränditutkimuksen mahdollisuudet strategisena kehittämis- ja seurantatyökaluna ja asiakaskokemuksen mittaaminen ostopolun eri vaiheissa.