Blogi
Blogi
Tutkimuspalvelut
Kylmät väreet menee
Rohkeita tekoja, onnistumisia ja takkiin tuloja korona-ajan tuoksinassa. Nordic-alueella ja Saksassa nuppeja käännetään jo asteittain kohti kaakkoa. Etätyöskentelyaika on taisteltu ja käytetty hyödyllisesti, avaimet pärjäämiseen ovat pysyneet omissa käsissä ja siitä olen hyvin kiitollinen, avautuu Innolinkin toimitusjohtaja Pekka Vuorela Kylmät väreet menee -blogissa.
Artikkeli
Tutkimuspalvelut
Tiedolla johtaminen apuna kunta-alan työn murroksessa
Vaikka koronavuosi on murtanut kertarysäyksellä työn tekemisen tapoja ja käytänteitä monilla aloilla, on työn ja työelämän murros ollut käynnissä jo kauan ennen nyt käsillä olevaa koronavirusepidemiaa. Työn murroksella viitataan laajoihin ja pitkäkestoisiin muutoksiin sekä työn tekemisen tavoissa, sisällöissä että työn organisoinnissa.
Artikkeli
Tutkimuspalvelut
Mihin tarpeisiin bränditutkimus vastaa?
Keskustelemme Innolinkilla kaksiosaisessa blogisarjassa bränditutkimuksesta strategisen tiedolla johtamisen työkaluna. Osa 1. Brändin kehittäminen kiinnostaa yrityksiä entistä enemmän. Mihin tarpeisiin bränditutkimus vastaa?
Artikkeli
Tutkimuspalvelut
Työyhteisön yhteispelin kehittäminen Henrik Dettmannin kanssa
Innolink kehittää työyhteisönsä yhteispeliä palkitun valmentajan Henrik Dettmannin kanssa teemalla johtamisen ja tiimityön merkitys matkalla menestykseen. Neljän luentokerran sarjan ensimmäisenä aiheena oli 17.3. Yhdessä pelaaminen & luottamuksen rakentaminen. Tämä viidellä vuosikymmenellä valmentanut raudanluja huippuvalmentaja ja kokemuksen ilmentymä, painottaa uudistumista ja pehmeitä arvoja. Hän on tinkimätön oman tiensä raivaaja, joka muistuttaa delegoinnin ja tiimityön merkityksestä.
Blogi
Innolink Staff luottaa Mepco-palkanlaskentajärjestelmään
Palkanlaskijan työaika puolittui Mepco-palkanlaskentajärjestelmän ansiosta Pari vuotta sitten toiminnan kasvaessa Innolink Staff alkoi miettiä ulkoistetun palkanlaskennan ottamista omiin käsiin. Samoihin aikoihin tiimiin liittyi palkanlaskija Riikka Huuhtanen, joka ammattitaidollaan auttoi kartoittamaan palkanlaskentajärjestelmien ohjelmistokumppaneita ja oli näin mukana heti valitun ohjelmiston käyttöönoton alusta saakka. “Kävimme keskusteluja useamman eri ohjelmistotoimittajan kanssa, mutta Mepcon käytettävyys ja monipuolisuus tekivät vaikutuksen. […]
Blogi
Kotkan Energia tuntee asiakkaansa
Kotkan Energian asiakkuuspäällikkö Risto Mellas energiayhtiöiden asiakastutkimuksen tuloksista: "Pyrimme parantamaan asiakastyytyväisyyttä kehittämällä tuotteita ja palveluita yhä edelleen, vaikka ne ovatkin jo hyvällä tasolla. Haluamme olla tulevaisuudessakin alamme ykkönen."
Blogi
Seinäjoen Energian paikallisen ja ystävällisen asiakaspalvelun arvostus noussut
Seinäjoen Energia kehityspäällikkö Sanna Takala energiayhtiöiden asiakastutkimuksen merkityksestä: "Energia-ala ja maailma ympärillä ovat koko ajan muutoksessa ja niin myös asiakkaiden arvot. Hiilineutraalius nousee esille koko alaa muuttavana tekijänä. Meidän on pysyttävä muutoksessa tietoisesti mukana, etteivät päätökset perustuisi pelkkään mutu-tuntumaan.”
Artikkeli
Henkilöstöpalvelut
Lähtömaatestaus varmistaa osaamisen tason
Kansainvälisellä työväestöllä on edelleen hankaluuksia sopeutua suomalaiseen työelämään. Syitä voi olla useita. Lähtömaatestauksen tavoitteena on ennen kaikkea helpottaa asiakasyritystemme rekrytointeja ja tarjota Suomeen hakeutuville työntekijöille mahdollisuus näyttää taitonsa jo kotimaassaan. Samalla työnhakija saa testin myötä tuntumaa tulevista työtehtävistään, joten se auttaa myös häntä motivoitumaan ja arvioimaan sitä, onko tuleva työ todella häntä varten.
Blogi
Tiedolla johtamisen havaintoja ja ratkaisuja korona-arjessa 3/3
Keskustelemme Innolinkillä kolmiosaisessa "Tiedolla johtamisen havaintoja ja ratkaisuja korona-arjessa" -blogisarjassamme, miten koronapandemia on vaikuttanut kuluneen vuoden aikana ja miten se tulee vaikuttamaan julkisen ja yksityisen sektorin asiakkaidemme tiedolla johtamisen tarpeisiin ja tutkimusratkaisuihin. Onko poikkeustilasta tullut jo uusi normaali vai palautuuko entinen arki? Osa 3. Kulttuurin, muuttoliikkeen ja matkailun muutos