Vuoden Tiedolla Johtaja on HUS Diagnostiikkakeskus

Innolink palkitsi 31.1.2025 vuoden Tiedolla Johtajan jo kuudetta kertaa, tavoitteena nostaa esiin tiedolla johtamisen edelläkävijäorganisaatioita sekä inspiroida suomalaisia organisaatioita hyödyntämään tiedolla johtamisen laajoja mahdollisuuksia.

Kolme Tiedolla Johtaja -finalistia olivat tänä vuonna HUS Diagnostiikkakeskus, UPM Metsä ja SOK Matkailu- ja ravitsemiskauppa. Koko kolmikko on tuonut loistavasti esille siitä, miten tuntuvia hyötyjä tutkittu tieto oikein käytettynä voi tuoda organisaation toimintaan.

Vuoden Tiedolla Johtajaksi selviytyi yleisöäänestyksellä HUS Diagnostiikkakeskus – onnittelut voittajalle ja kiitokset kaikille osallistuneille!

Tutustu vuoden 2024 Tiedolla Johtaja -finalisteihin 

Voit myös katsoa pidemmän version videosta Youtubessa.

HUS Diagnostiikkakeskus

HUS Diagnostiikkakeskuksen johtamisjärjestelmä perustuu monipuoliseen tiedon seuraamiseen, joka on todistanut toimivuutensa. Esimerkiksi johdonmukaiset asiakaskyselyt potilaille, kyselytutkimukset tutkimuksia tilaaville lääkäreille ja henkilöstötyytyväisyyden säännöllinen kartoitus kuuluvat tähän kokonaisuuteen.

“Olemme onnistuneet kehittämään omia toimintojamme kaikilla näillä osa-alueilla. Potilasasiakkaidemme tyytyväisyys on tosi korkea, NPS on pyörinyt 85:n ja 90:n välillä. Myös henkilöstömme tyytyväisyys on viimeisen muutaman vuoden aikana noussut merkittävästi”, sanoo HUSin diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtonen.

Äänestä HUS Diagnostiikkakeskusta

Voit myös katsoa pidemmän version videosta Youtubessa.

SOK Matkailu- ja ravitsemiskauppa

S-etukorttijärjestelmä mahdollistaa SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupalle perinteistä paremman datan saatavuuden, mutta lisäksi tietoa kerätään erityisesti monipuolisilla asiakastutkimuksilla. Tavoitteena on kehittää liiketoimintaa ja tarjota asiakkaille koko ajan parempia palveluita.

“Meidän päätehtävämme on onnistua hyvän kokemuksen tarjoamisessa asiakkaalle – kivan ravintolaillan tai rentouttavan hotelliyön. Palveluita kehittäessämme pyrimme varmistamaan mahdollisimman objektiivisesti, mitä asiakkaat oikeasti haluavat päivittäisellä tasolla”, kertoo ketjujohtaja Juha Helminen.

Äänestä SOK Matkailu- ja ravitsemiskauppaa

Voit myös katsoa pidemmän version videosta Youtubessa.

UPM Metsä

UPM Metsä hyödyntää tutkittua tietoa kaikessa päätöksenteossa mitaten esimerkiksi asiakaskokemusta jatkuvana tutkimuksena asiakaskohtaamispisteiden jälkeen. Tämän täydentää strateginen asiakaskokemusmittaus kerran vuodessa. Tavoitteena on konkreettinen ymmärrys siitä, millä saavutetaan paras asiakaskokemus.

“Yksi tärkeimmistä asioista meille on kuitenkin henkilöstökokemus ja se, miten ihmisemme arjessa voivat. He ovat niitä, jotka lopulta lupauksemme lunastavat arjen eri pisteissä”, sanoo UPM Metsän asiakaskokemuspäällikkö Jarmo Hakala.

Äänestä UPM Metsää

Juhlatunnelmia vuodelta 2022

Videolla tunnelmia parin vuoden takaa, vuoden 2022 Tiedolla Johtaja -juhlasta.