Gofore Oyj Tiedolla Johtaja 2022, teko
Lämpimät onnittelut Gofore Oyj:lle Tiedolla Johtaja 2022 -tekokategorian voitosta!
Gaalassa 27.10.2022 julkistettiin ensimmäistä kertaa vuoden Tiedolla Johtaja tekokategoriassa. Perusteluissa voittajaa kuvailtiin seuraavasti:
”Customer 360 luo kokonaisvaltaisen näkymän organisaation asiakaskokemuksen ja asiakkuuksien tiedolla johtamisen kehittämiseen. Customer 360 tuo konkreettisesti näkyväksi asiakkaan kanssa tehdyn yhteistyön ja asiakkaalle tuotetun lisäarvon menneestä nykyhetkeen. Kaikki tieto integroidaan samaan näkymään reaaliaikaisesti. Jatkuvasti kehittyvä kokonaisuus on merkittävä osa organisaation kasvustrategiaa.”
Head of Customer Value Outi Määttä, juhlistimme Tiedolla johtaja 2022 -gaalassa Goforen voittoa:
Mitä Tiedolla Johtaja 2022 -tunnustus teille merkitsee?
Koko Gofore on iloinnut tunnustuksesta! Näin tiimin näkökulmasta, kun arki etenee junan lailla ja kehittämisen seuraava vaihe on aina näköpiirissä, on todella palkitsevaa, kun joku pysäyttää ja sanoo, että teette merkityksellistä työtä. Customer 360 on todella laaja kokonaisuus, ja ambitiotasoomme pääseminen tulee vaatimaan vielä paljon työtä. Omasta poterosta on välillä vaikea havainnoida, kuinka pitkälle olemmekaan jo tulleet. Saimme tästä tunnustuksesta positiivista buustia. 🙂
Mistä olette ammentanut inspiraationne tiedolla johtamiseen?
Gofore on aina ollut hyvin dataohjautunut. Jopa siinä määrin, ettei asiaa edes erikseen ajatella – se on meidän DNA:ssamme. Customer 360 hankkeen lähtökohdat olivat myös hyvin pragmaattiset. Ymmärsimme, että tarvitsemme skaalautuvan alustan, jonka avulla voimme tuottaa parempaa asiakasarvoa. Alusta auttaa meitä toimimaan ketterämmin myös isompana ja monipuolisempana organisaationa.
Mikä on ollut suurin haasteenne tiedolla johtamisen omaksumisessa arkeen?
Mainitsin aiemmin, että tiedolla johtaminen on Goforella hyvin luontevaa. Ehkä haaste on siinä, että koska tiedämme, mikä kaikki voisi olla mahdollista, on odotustasomme myös kovin korkealla. Joskus sitä on vaikea tavoittaa.
Mitä tiedolla johtaminen on teille mahdollistanut?
Paremman päätöksenteon, läpinäkyvyyden, itseohjautuvuuden, ketteryyden… Asiakkaiden suuntaan muun muassa yhtenäisemmän rajapinnan ja paremman asiakaskokemuksen.
Mitkä ovat tulevat tavoitteenne tiedolla johtamiselle? Mitä haluaisitte saavuttaa?
Haluamme, että jokainen goforelainen saa tarvitsemansa tiedon helposti ja oikea-aikaisesti, ja että eri järjestelmien käyttö on heille vaivatonta, jotta he voisivat palvella asiakkaitamme paremmin ja menestyä omassa työssään.
Henkilökohtaisesti mieleeni tulee oman tekemisen ympärillä, että olisi hienoa tunnistaa vielä parempia ja eteenpäin katsovia mittareita – myös niitä hiljaisempia signaaleja. Henkilökohtaisesti minua kiinnostaa myös laadullisten ja näkemyksellistenkin asioiden tarkasteleminen numeeristen rinnalla – tässä voi taatusti aina parantaa.
Outi Määttä
Head of Customer Value
Gofore Oyj
outi.maatta@gofore.com
#tiedollajohtaja2022
Tiedolla Johtaja 2022 -gaalasivulla voit tutustua myös henkilökategorian voittajan Jatkeen tietohallintojohtajan Mikko Kuusakosken sekä organisaatiokategorian voittajan Noja Rahoituksen toimitusjohtajan Mika Mäkisen haastatteluihin.
- Tiedolla Johtajan valinta muistuttaa tutkitun tiedon merkityksestä organisaatioiden toiminnassa 13.12.2024
- Innolink on vahvempi kuin koskaan: markkinoiden vakuuttavin palveluportfolio ja laajin asiantuntemus 08.10.2024
- Go On ja Innolink yhteistyöhön Jokereiden kanssa 27.09.2024
- Promenade Insight osaksi Innolinkiä – yhden katon alta saatavilla huippuedellytykset tiedon kokonaisvaltaiseen hyödyntämiseen 11.09.2024
- Johtajuuden merkitys organisaation menestykselle 02.09.2024
- HR-johdon haasteet ja painopisteet 2023 -tutkimus 30.08.2024
- Henkilöstötutkimuksen hyödyntäminen työhyvinvoinnin kehittämisessä 30.08.2024
- Hyvän henkilöstökokemuksen vaikutus tuottavuuteen, innovaatioihin ja asiakaskokemukseen 30.08.2024
- Kohti parempaa asiakaskokemusta 29.08.2024
- Markkinatutkimuksen kansainväliset trendit 16.08.2024
- Innolink Research ja Feelback tutkimuspalvelut yhdistyvät Innolink nimen alle 14.08.2024
- Miksi julkisen sektorin organisaatioiden kannattaa hyödyntää asiakastutkimusta? 10.06.2024
- Rakenna menestystä asiakasta kuuntelemalla 23.05.2024
- Innolink ja Jotpa toteuttaa selvityksen työn ohessa suoritettavasta jatkuvasta oppimisesta 16.05.2024
- Maahanmuuttaneiden yhteiskunnallinen osallistuminen Suomessa - kolme julkishallinnon keskeistä haastetta 03.05.2024