Asiakaskokemus
23.05.2024 Kirjoittaja Innolink

Rakenna menestystä asiakasta kuuntelemalla

Asiakastyytyväisyys ja organisaatiosi kilpailukyky eivät synny sattumalta. Asiakkaan kuuntelu on sparraajasi matkalla kohti menestystä: se antaa näkemyksen toimintasi nykytilasta, mutta myös tietoa tavoitetilaan pääsemisen tueksi.

Asiakaskokemus määrittää ratkaisevasti onnistumistasi. Voit kuitenkin vaikuttaa asiakaskokemukseen vain, jos sinulla on siitä riittävästi tietoa.

Siinä missä strateginen, tyypillisesti kerran vuodessa toteutettava asiakastutkimus määrittää suuret linjat, tavoitteet ja kehityssuunnan, fokusoidumman jatkuvan asiakastutkimuksen avulla varmistetaan se, että organisaation tavoitteiden kannalta oikeat asiat pysyvät agendalla, samoin kuin mahdollisuus nopeaan reagointiin poikkeamatilanteissa.

Reaaliaikaisella asiakaskokemuksen mittaamisella palautetta kerätään organisaation toiminnan kannalta oleellisimmista mittauspisteistä, esimerkiksi projektien ja toimitusketjun eri vaiheissa sekä asiakaskohtaamisten ja myyntitapahtumien yhteydessä. Jatkuva tiedon kerääminen, seuranta ja tiedon pohjalta tehtävät toimenpiteet johtavat syvempiin asiakassuhteisiin ja tyytyväisempiin asiakkaisiin.

Asiakastarpeet elävät jatkuvassa muutoksessa, mikä vaatii organisaatiolta jatkuvaa reagointia. Jatkuvalla asiakkaan kuuntelulla voit varmistaa seuraavat asiat:

Vahvistat asiakasuskollisuutta

Asiakkaillesi asiakastutkimus viestii siitä, että organisaatiollasi on halu kuunnella, arvostaa heidän näkemyksiään ja nähdä vaivaa vastatakseen heidän tarpeisiinsa. Tyytyväiset asiakkaat pysyvät uskollisina brändillesi ja suosittelevat sitä muille.

Varmistat nopean reagoinnin ja toimintasi kehittämisen

Visuaalisen raportointinäkymän avulla voit seurata asiakastyytyväisyyden kehittymistä sekä tehdä tietoon perustuvia päätöksiä ja toimenpiteitä. Asiakkaidesi palautteet ovat käytettävissäsi reaaliaikaisesti ja mahdollistavat reagoinnin huomiota vaativiin tilanteisiin heti.

Systemaattinen asiakaspalautteen kerääminen antaa kattavan ja todenmukaisen kuvan toiminnastasi ja mahdollistaa suunnitelmallisen kehittämisen. Saatu tieto mahdollistaa organisaatiosi eri toimintojen ja tuotteiden kehittämisen entistä paremmin asiakkaita palveleviksi, tunnistat menestystäsi rajoittavat ongelmat sekä esteet ja löydät kasvun mahdollisuuksia.

Parannat kilpailukykyäsi

Kun kehität asiakaskokemusta kuuntelemalla asiakkaitasi, reagoimalla palautteisiin ja kehittämällä toimintaasi niiden pohjalta, näkyvät hyödyt entistä parempana kilpailukykynä.

Onnistunut asiakaskokemus on erottautumistekijä. Tutkitulla asiakaskokemuksella on suora vaikutus liikevaihtosi kasvuun, markkina-asemasi vahvistumiseen ja erottautumiseen. Parannat askel askeleelta organisaatiosi kilpailukykyä.

Rakennamme menestystä kanssasi

Ota asiakastutkimuksen hyödyt käyttöösi Innolinkin kanssa:

  • Teemme asiakastutkimusprosessista sujuvan aina suunnittelusta tulosten tarkasteluun asti.
  • Lähestymme tutkimuksesi toteuttamista ratkaisulähtöisesti sinun tavoitteistasi käsin.
  • Tuomme käyttöösi vahvan tutkimusosaamisemme, ymmärryksemme asiakastarpeesta sekä nykyaikaiset tekniset ratkaisut.
  • Visualisoimme tutkimustulokset helposti hyödynnettävään raportointinäkymään.
  • Autamme organisaatiotanne maksimoimaan tutkimuksesta saamanne hyödyn.

Ota yhteyttä ja jutellaan lisää

Lue lisää maksuttomasta oppaastamme:
Varmista onnistuminen jatkuvalla operatiivisella asiakastutkimuksella