Rakenna menestystä asiakasta kuuntelemalla
Asiakastyytyväisyys ja organisaatiosi kilpailukyky eivät synny sattumalta. Asiakkaan kuuntelu on sparraajasi matkalla kohti menestystä: se antaa näkemyksen toimintasi nykytilasta, mutta myös tietoa tavoitetilaan pääsemisen tueksi.
Asiakaskokemus määrittää ratkaisevasti onnistumistasi. Voit kuitenkin vaikuttaa asiakaskokemukseen vain, jos sinulla on siitä riittävästi tietoa.
Siinä missä strateginen, tyypillisesti kerran vuodessa toteutettava asiakastutkimus määrittää suuret linjat, tavoitteet ja kehityssuunnan, fokusoidumman jatkuvan asiakastutkimuksen avulla varmistetaan se, että organisaation tavoitteiden kannalta oikeat asiat pysyvät agendalla, samoin kuin mahdollisuus nopeaan reagointiin poikkeamatilanteissa.
Reaaliaikaisella asiakaskokemuksen mittaamisella palautetta kerätään organisaation toiminnan kannalta oleellisimmista mittauspisteistä, esimerkiksi projektien ja toimitusketjun eri vaiheissa sekä asiakaskohtaamisten ja myyntitapahtumien yhteydessä. Jatkuva tiedon kerääminen, seuranta ja tiedon pohjalta tehtävät toimenpiteet johtavat syvempiin asiakassuhteisiin ja tyytyväisempiin asiakkaisiin.
Asiakastarpeet elävät jatkuvassa muutoksessa, mikä vaatii organisaatiolta jatkuvaa reagointia. Jatkuvalla asiakkaan kuuntelulla voit varmistaa seuraavat asiat:
Vahvistat asiakasuskollisuutta
Asiakkaillesi asiakastutkimus viestii siitä, että organisaatiollasi on halu kuunnella, arvostaa heidän näkemyksiään ja nähdä vaivaa vastatakseen heidän tarpeisiinsa. Tyytyväiset asiakkaat pysyvät uskollisina brändillesi ja suosittelevat sitä muille.
Varmistat nopean reagoinnin ja toimintasi kehittämisen
Visuaalisen raportointinäkymän avulla voit seurata asiakastyytyväisyyden kehittymistä sekä tehdä tietoon perustuvia päätöksiä ja toimenpiteitä. Asiakkaidesi palautteet ovat käytettävissäsi reaaliaikaisesti ja mahdollistavat reagoinnin huomiota vaativiin tilanteisiin heti.
Systemaattinen asiakaspalautteen kerääminen antaa kattavan ja todenmukaisen kuvan toiminnastasi ja mahdollistaa suunnitelmallisen kehittämisen. Saatu tieto mahdollistaa organisaatiosi eri toimintojen ja tuotteiden kehittämisen entistä paremmin asiakkaita palveleviksi, tunnistat menestystäsi rajoittavat ongelmat sekä esteet ja löydät kasvun mahdollisuuksia.
Parannat kilpailukykyäsi
Kun kehität asiakaskokemusta kuuntelemalla asiakkaitasi, reagoimalla palautteisiin ja kehittämällä toimintaasi niiden pohjalta, näkyvät hyödyt entistä parempana kilpailukykynä.
Onnistunut asiakaskokemus on erottautumistekijä. Tutkitulla asiakaskokemuksella on suora vaikutus liikevaihtosi kasvuun, markkina-asemasi vahvistumiseen ja erottautumiseen. Parannat askel askeleelta organisaatiosi kilpailukykyä.
Rakennamme menestystä kanssasi
Ota asiakastutkimuksen hyödyt käyttöösi Innolinkin kanssa:
- Teemme asiakastutkimusprosessista sujuvan aina suunnittelusta tulosten tarkasteluun asti.
- Lähestymme tutkimuksesi toteuttamista ratkaisulähtöisesti sinun tavoitteistasi käsin.
- Tuomme käyttöösi vahvan tutkimusosaamisemme, ymmärryksemme asiakastarpeesta sekä nykyaikaiset tekniset ratkaisut.
- Visualisoimme tutkimustulokset helposti hyödynnettävään raportointinäkymään.
- Autamme organisaatiotanne maksimoimaan tutkimuksesta saamanne hyödyn.
Ota yhteyttä ja jutellaan lisää
Lue lisää maksuttomasta oppaastamme:
Varmista onnistuminen jatkuvalla operatiivisella asiakastutkimuksella
- Tiedolla Johtajan valinta muistuttaa tutkitun tiedon merkityksestä organisaatioiden toiminnassa 13.12.2024
- Innolink on vahvempi kuin koskaan: markkinoiden vakuuttavin palveluportfolio ja laajin asiantuntemus 08.10.2024
- Go On ja Innolink yhteistyöhön Jokereiden kanssa 27.09.2024
- Promenade Insight osaksi Innolinkiä – yhden katon alta saatavilla huippuedellytykset tiedon kokonaisvaltaiseen hyödyntämiseen 11.09.2024
- Johtajuuden merkitys organisaation menestykselle 02.09.2024
- HR-johdon haasteet ja painopisteet 2023 -tutkimus 30.08.2024
- Henkilöstötutkimuksen hyödyntäminen työhyvinvoinnin kehittämisessä 30.08.2024
- Hyvän henkilöstökokemuksen vaikutus tuottavuuteen, innovaatioihin ja asiakaskokemukseen 30.08.2024
- Kohti parempaa asiakaskokemusta 29.08.2024
- Markkinatutkimuksen kansainväliset trendit 16.08.2024
- Innolink Research ja Feelback tutkimuspalvelut yhdistyvät Innolink nimen alle 14.08.2024
- Miksi julkisen sektorin organisaatioiden kannattaa hyödyntää asiakastutkimusta? 10.06.2024
- Rakenna menestystä asiakasta kuuntelemalla 23.05.2024
- Innolink ja Jotpa toteuttaa selvityksen työn ohessa suoritettavasta jatkuvasta oppimisesta 16.05.2024
- Maahanmuuttaneiden yhteiskunnallinen osallistuminen Suomessa - kolme julkishallinnon keskeistä haastetta 03.05.2024