Tiedolla Johtaja 2021 -henkilövoittaja: Hannes Vickholm
Julkistimme jo kolmatta kertaa Suomessa 28.10.2021 inspiroivimmat Tiedolla Johtajat henkilö- ja organisaatiokategorioissa. Tiedolla Johtaja 2021 -ehdokkuudet perustuivat ilmiantojen perusteella tehtyihin arviointeihin. Voittajien lopulliset valinnat teki valintaraati.
Tiedolla Johtaja 2021 -henkilökategorian voitti jäsenpalvelujohtaja Hannes Vickholm (Metsä Group/Metsä Forest). Valintaraati perusteli valintaansa seuraavasti:
”Henkilöllä on yli kymmenen vuoden kokemus asiakkuuksien tiedolla johtamisesta ja hän on syvästi perehtynyt asiakaskokemusdataan ja sen tulkintaan. Hän on ollut suuressa organisaatiossa keskeisessä roolissa tiedolla johtamisen toimintamallien rakentamisessa. Kerättyä tietoa käytetään jatkuvasti, analysoidaan tuloksia avoimia palautteita myöten ja tuloksia viedään johtoryhmään, jossa suunnitellaan toimenpiteitä ja seurataan niiden etenemistä. Tiedon hyödyntäminen on vahvasti arjessa mukana ja tuloksia jalkautetaan myös kentälle aktiivisesti. Organisaatiossa ja sen sidosryhmissä on satoja jatkuvan tiedon hyödyntäjiä. Omien sanojensa mukaan hänen oma työnsä olisi huomattavasti vaikeampaa, jos käytössä ei olisi relevanttia tietoa.”
Hannes Vickholm, mistä olet ammentanut inspiraatiota ja innostusta tiedolla johtamiseen Metsä Forestilla?
”Kun puhutaan asiakaskokemuksesta ja tiedon hyödyntämisestä siinä, olen saanut olla mukana vuosikymmenen ajan kehittämässä asiakaskokemusta ja sen hallintaa. Erityisesti se että tulokset ovat tekemiemme toimenpiteiden ansiota kehittyneet tavoitteiden mukaisesti, on juurikin antanut sitä innostusta työn jatkamiseen. On myös ollut erittäin innostavaa että organisaatiossamme suhtaudutaan asiaan riittävällä vakavuudella läpi koko ketjun. Tämä antaa inspiraatiota itsellekin kun tietää että asiat eivät jää juhlapuheiden tasolle, vaan ne saavuttavat konkretiaa.”
Mitä tiedolla johtaminen on teille mahdollistanut?
”Tiedolla johtaminen on mahdollistanut meillä jatkuvan parantamisen kulttuurin. Emme tyydy vallitsevaan tilaan, vaan haluamme kaiken aikaa parantaa tekemistämme. Tässä hyödynnämme dataa monista eri lähteistä, mutta asiakaspalvelussa nimenomaan asiakaspalautteen data on antanut meille eväitä viedä asioita haluttuun ja toivottuun suuntaan.”
Mitkä ovat tulevat tavoitteenne tiedolla johtamiselle? Mitä haluaisitte saavuttaa?
”Haluamme ylläpitää tätä jatkuvan parantamisen kulttuuria. Haluamme olla alamme halutuin kumppani metsänomistajille. Tässä pysyäksemme ja tämän saavuttaaksemme tiedostamme jatkuvan kehittämisen ja kovan työn tarpeen.”
Onneksi olkoon, Hannes Vickholm!
Tiedolla Johtaja 2021 -organisaatiovoittaja: Tutustu Mandatum Lifen haastatteluun.
Tiedolla Johtaja 2020 -gaalatallenne: juhlahumua ja kohokohdat
#tiedollajohtaja2020
- Innolink on vahvempi kuin koskaan: markkinoiden vakuuttavin palveluportfolio ja laajin asiantuntemus 08.10.2024
- Go On ja Innolink yhteistyöhön Jokereiden kanssa 27.09.2024
- Promenade Insight osaksi Innolinkiä – yhden katon alta saatavilla huippuedellytykset tiedon kokonaisvaltaiseen hyödyntämiseen 11.09.2024
- Johtajuuden merkitys organisaation menestykselle 02.09.2024
- HR-johdon haasteet ja painopisteet 2023 -tutkimus 30.08.2024
- Henkilöstötutkimuksen hyödyntäminen työhyvinvoinnin kehittämisessä 30.08.2024
- Hyvän henkilöstökokemuksen vaikutus tuottavuuteen, innovaatioihin ja asiakaskokemukseen 30.08.2024
- Kohti parempaa asiakaskokemusta 29.08.2024
- Markkinatutkimuksen kansainväliset trendit 16.08.2024
- Innolink Research ja Feelback tutkimuspalvelut yhdistyvät Innolink nimen alle 14.08.2024
- Miksi julkisen sektorin organisaatioiden kannattaa hyödyntää asiakastutkimusta? 10.06.2024
- Rakenna menestystä asiakasta kuuntelemalla 23.05.2024
- Innolink ja Jotpa toteuttaa selvityksen työn ohessa suoritettavasta jatkuvasta oppimisesta 16.05.2024
- Maahanmuuttaneiden yhteiskunnallinen osallistuminen Suomessa - kolme julkishallinnon keskeistä haastetta 03.05.2024
- Rekrytoivat koulutukset - K-Ryhmä 10.04.2024