Vuoden Tiedolla Johtaja valitaan jälleen – tutustu finalisteihin ja anna äänesi kuulua!
Innolink palkitsee vuoden Tiedolla Johtajan nyt jo kuudetta kertaa. Haluamme nostaa esiin tiedolla johtamisen edelläkävijäorganisaatioita sekä inspiroida suomalaisia organisaatioita hyödyntämään tiedolla johtamisen laajoja mahdollisuuksia.
Kolme Tiedolla Johtaja finalistiamme hyödyntävät ansiokkaasti tietoa organisaation johtamisessa ja kehittämisessä sekä luottavat tutkittuun tietoon organisaationsa toiminnan ohjaamisessa.
Vuoden Tiedolla Johtaja yleisöäänestys on käynnissä 11.12.2024–30.1.2025. Kilpailu huipentuu Tiedolla Johtajan valintaan 31.1.2025 Tiedolla Johtaja -juhlassa Hybridiarena Hypessa Espoossa.
Tutustu vuoden 2024 Tiedolla Johtaja finalisteihin
Voit myös katsoa pidemmän version videosta Youtubessa.
HUS Diagnostiikkakeskus
HUS Diagnostiikkakeskuksen johtamisjärjestelmä perustuu monipuoliseen tiedon seuraamiseen, joka on todistanut toimivuutensa. Esimerkiksi johdonmukaiset asiakaskyselyt potilaille, kyselytutkimukset tutkimuksia tilaaville lääkäreille ja henkilöstötyytyväisyyden säännöllinen kartoitus kuuluvat tähän kokonaisuuteen.
“Olemme onnistuneet kehittämään omia toimintojamme kaikilla näillä osa-alueilla. Vaikka terveydenhuoltojärjestelmällä menee vähän heikosti ja HUSinkin talous on negatiivinen, diagnostiikkakeskus on pystynyt pitämään budjettinsa”, sanoo HUSin diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtonen.
Voit myös katsoa pidemmän version videosta Youtubessa.
SOK Matkailu- ja ravitsemuskauppa
S-etukorttijärjestelmä mahdollistaa SOK Matkailu- ja ravitsemuskaupalle perinteistä paremman datan saatavuuden, mutta lisäksi tietoa kerätään erityisesti monipuolisilla asiakastutkimuksilla. Tavoitteena on kehittää liiketoimintaa ja tarjota asiakkaille koko ajan parempia palveluita.
“Meidän päätehtävämme on onnistua hyvän kokemuksen tarjoamisessa asiakkaalle – kivan ravintolaillan tai rentouttavan hotelliyön. Palveluita kehittäessämme pyrimme varmistamaan mahdollisimman objektiivisesti, mitä asiakkaat oikeasti haluavat päivittäisellä tasolla”, kertoo ketjujohtaja Juha Helminen.
Voit myös katsoa pidemmän version videosta Youtubessa.
UPM Metsä
UPM Metsä hyödyntää tutkittua tietoa kaikessa päätöksenteossa mitaten esimerkiksi asiakaskokemusta jatkuvana tutkimuksena asiakaskohtaamispisteiden jälkeen. Tämän täydentää strateginen asiakaskokemusmittaus kerran vuodessa. Tavoitteena on konkreettinen ymmärrys siitä, millä saavutetaan paras asiakaskokemus.
“Yksi tärkeimmistä asioista meille on kuitenkin henkilöstökokemus ja se, miten ihmisemme arjessa voivat. He ovat niitä, jotka lopulta lupauksemme lunastavat arjen eri pisteissä”, sanoo UPM Metsän asiakaskokemuspäällikkö Jarmo Hakala.